Tuesday, March 2, 2010

MALU BILA ORANG KELATE JENIS TEBAL MUKA TAK TAHU HORMAT ORANG


Memang menyedihkan sekali apabila membaca laporan bagaimana Tok Guruku selaku ketua negeri Kelantan dihalang dan dimalukan oleh orang yang tidak seberapa pandainya.

Tindakan merampas tugasan Tok Guru selaku ketua negeri melepaskan perlumbaan Le Tour De Langkawi di Kota Bharu semalam jelas menunjukkan bagaimana orang politik ni memang gila nak berpolitik dan mencari populariti tak bertempat...Umpamanya jiran rumah sebelah beriya-iya menghalang Tuan rumah mempelawakan tetamu yang datang ke rumah tuan rumah. Itu pastinya tindakan orang yang tidak berakhlak dan gila publisiti murah.

Oleh kerana peristiwa ini, memang saya mempunyai sebab yang kukuh untuk semakin membenci ahli politik Malaysia (yang bodoh sahaja), anda bagaimana?

2 comments:

My Growing Litte Princess said...

betul betul betul!

hanee said...

Tak perlu malu dan terperanjat. Tengok saja gelagat jantan, betina termasuk anak-anak mereka dalam setiap pilihanraya yang diadakan. Bukan saja orang Kelate, saya anak jati Johor dah lama jijik ... Bagi mereka yang biadab dengan tokguru saya - jangan berani kamu memperlekehkan seorang ulama selagi kamu berpijak di bumi Allah.